RSS

La vară plec în altă ţară

09 May

Am aflat săptămâna trecută că AIESEC Galaţi le oferă studenţilor gălăţeni posibilitatea de a pleca la vară într-una din urmatoarele 10 ţări: Rusia, Ucraina, Turcia, Ungaria, Polonia, Grecia, China, India, Filipine sau Brazilia. Iniţiativa AIESEC este una lăudabilă, însă nu mă pot abţine de la a comenta puţin destinaţiile alese.

Filipine este cu siguranţă cea mai exotică ţară dintre cele 10. Filipinezii sunt foarte ciudaţi, le place să mănânce embrioni de raţă ( am văzut asta pe Discovery) şi probabil că acolo poţi servi şi delicatesa numită câine prăjit.Trebuie menţionat şi faptul că Filipine este o ţară foarte ” sigură “…acum câteva luni am văzut pe Discovery povestea unui grup de turişti răpiţi în Filipine de către terorişti înarmaţi…Deci da, mergeţi cu încredere în Filipine.

Brazilia este şi ea o ţară exotică…dar nu m-aş duce decât la Rio de Janeiro ( la Copacabana). Să nu uităm că Brazilia este o ţară care musteşte de sărăcie, iar rata infracţionalităţii din metropolele braziliene este destul de ridicată.

India este probabil chiar mai săracă decât Brazilia…plus că nu prea vreau să mănânc curry…de fapt, nu-mi plac deloc mâncărurile picante…mai bine fac turul României decât să mă duc în India.

China: nu-mi plac comuniştii, şi pe lângă asta, mâncatul orezului cu beţigaşele (chopsticks) chiar nu e pentru mine…

Ungaria: Sus e Iancu pe statuie, şi le dă la unguri m**e…ce pot să zic, sunt ultranaţionalist…totuşi, probabil că m-aş duce în Ungaria, să observ nivelul de trai al maghiarilor.

Rusia : prea multă votcă pentru mine🙂.

Ucraina: e un fel de Rusie în miniatură, cel puţin eu aşa o consider. Mai degrabă m-aş duce în Rusia decât la ucrainieni.

Mai rămân Turcia, Polonia şi Grecia, 3 ţări care într-adevăr merită vizitate.

Ţările din Asia sunt pentru cei care vor senzaţii tari. Părerea mea este că în loc de Filipine şi India, mai bine alegeau două ţări civilizate din Vestul Europei (Franţa, Germania, Italia, Spania, Marea Britanie, etc). Mi-ar fi plăcut şi mai mult dacă ar fi inclus în program măcar una din ţările nordice ( Danemarca, Suedia, Norvegia, etc). Oricum, iniţiativa AIESEC este extraordinară, pentru că le oferă studenţilor oportunităţi incredibile, de a descoperi cultura altor ţări🙂.

 
5 Comments

Posted by on May 9, 2011 in Uncategorized

 

Tags:

5 responses to “La vară plec în altă ţară

  1. Dani A.

    May 10, 2011 at 17:58

    Eu în locul tău m-aş duce în Filipine , am auzit lucruri grozave despre ei şi mi-ar plăcea să cunosc cultura lor , la fel şi cu Indieni. Singurele ţări unde nu m-aş duce sunt Rusia şi Ucraina.

     
  2. R4dhu

    May 10, 2011 at 19:09

    Singurul dezavantaj este că AIESEC nu acoperă şi costul transportului…iar o călătorie până în Filipine costă destul de mult…

     
  3. zaqk

    May 11, 2011 at 19:05

    De Filipine nu stiu ce sa zic. In Brazilia e cam periculos. Din ce am auzit, turistii sunt inchisi intre niste garduri ca sa nu aiba acces restul lumii la ei, sa nu ii puna in pericolo. Deci nu prea.
    India e o tara ciudata. Si murdara. Eventual doar daca ajungi in metropolele occidentalizate. Adevarul este ca nu poti sa mergi din cultura occidentala in una estica, precum a Indiei.
    China este mai ok decat India, zic eu. Si are multe metropole occidentale. Dar saracia este prezenta.
    Ungaria are nivel de trai mai mare decat al nostru. Si sunt oameni de treaba.
    Rusia, Ucraina, femei frumoase. Ar merge.
    Turcia cred ca ar fi o destinatie buna. Polonia nu stiu, n-am fost. Dar suna bine. Grecia are o mica problema: te duci, dar nu stii daca ajungi si, daca ai ajuns, nu mai stii cu ce te intorci🙂

     
  4. Danyzus

    May 11, 2011 at 19:44

    Nu prea si-au ales bine tarile. Sau poate doar astia ne-au acceptat, pe noi romanii.

     
  5. Furnicarul

    May 11, 2011 at 22:50

    Hei, felicitari ! Am fost si eu membru AIESEC si pot spune ca intr-adevar ofera oportunitati grozave studentilor. Eu nu am plecat prin programul Exchange, dar cred ca merita sa pleci dc ai ocazia. Intre tarile de mai sus, eu as alege oricare dintre Polonia, Turcia sau Grecia. Probabil Polonia, cum este “centrata”, sa zicem, mai bine in Europa.

    Felicitari inca o data!

     

Lasă un comentariu

 
