RSS

Reguli pentru atei

21 Oct

În ultimul timp văd că e la modă să te lauzi că eşti ateu…Ok, dar degeaba te baţi cu pumnul în piept că eşti ateu dacă nu respecţi câteva “reguli” morale de bază :

1) Tu ca ateu nu ai ce căuta în biserică. Never ever. Un ateu care se respectă nu merge niciodată la biserică. Dacă pui piciorul în biserică înseamnă că nu eşti cu adevărat ateu, ci doar un lăudăros. Vrăjeala cu ” m-a târât nevasta/bunica/câinele la biserică ” nu ţine… ” Calitatea ” de a fi ateu este total incompatibilă cu biserica.

2) Dacă eşti ateu şi ai un loc de muncă, e musai să te duci la serviciu chiar şi atunci când e Crăciunul sau Paştele…că doar tu ca şi ateu nu ai nicio tangenţă cu aceste sărbători religioase, nu ?

3) Ateii nu trebuie să se căsătorească religios. Pai cum pana mea, tu ca şi ateu să te căsătoreşti în biserică ???   Pentru atei e suficientă doar cununia civilă (aia de la primărie). Dacă ai făcut şi cununie religioasă, nu prea mai ai dreptul să te numeşti ateu.

Ori sunteţi pe deplin atei, ori nu mai sunteţi.

Disclaimer : Eu sunt creştin ortodox. Simţeam de mult timp nevoia să scriu acest articol, ca un răspuns la toate articolele anti-religie scrise de atei.

 
35 Comments

Posted by on October 21, 2011 in Uncategorized

 

35 responses to “Reguli pentru atei

  1. zaqk

    October 21, 2011 at 15:03

    1. Eu mai merg in baruri. Trebuie musai ca sunt betiv pentru ca merg? Nu.
    2. S-ar numi discriminare pe baza de lipsa de religie. Nu putem avea asta.
    3. Poate o faci – asta religioasa – pentru ca o cere partenerul/ partenera. Se numeste un compromis.

    Tu, pentru un crestin-ordtodox, te manifesti ca un extremist!

     
  2. R4dhu

    October 21, 2011 at 15:10

    Chiar mă gândeam că s-ar putea să comentezi la acest articol😀 Ai dreptate la toate cele 3 puncte, dar eu ziceam cum ar trebui să se comporte un ateu adevărat.

    N-aş zice că sunt extremist, deşi articolul este un pic exagerat în mod intenţionat.

     
  3. ipo

    October 21, 2011 at 15:18

    1) Dar daca vizitez o catedrala sau o manastire de dragul istoriei e OK?
    2) Pe principiul asta minuritatile religioase din Romania (musulmani, alte religii) ar trebui sa faca la fel. Atunci lor sa le dam liber de Ramadan sau stiu eu ce sarbatoare a Bisericii Scientologice. Si mie de zilele de nastere ale lui Newton, Einstein si Copernic.
    3) Aici sunt cumva de acord, dar nu te poate obliga nimeni sa te declari crestin “de circumstanta” ca sa scapi de gura nevestei si sa faci cununie la biserica. Fiind ateu n-o sa conteze o mica minciuna: nu exista Dumnezeu care sa te vada si sa te pedepseasca.🙂

     
  4. R4dhu

    October 21, 2011 at 15:24

    1) Hmm…le vizitezi doar la exterior🙂 Sau faci ca visurât şi nu vizitezi nicio mânăstire. Glumesc…Cred că şi un ateu poate să intre în biserică, atât timp cât nu se închină pe acolo, căci atunci nu ar mai fi ateu.
    2) Aşa este.

     
  5. Moldoveanca

    October 21, 2011 at 15:39

    1 – da, respect
    2 – da, respect
    3 – da, respect

    Deci da. Sau credeai ca nu exista oameni cu sange in instalatie in lumea asta?

     
  6. Nico

    October 21, 2011 at 15:53

    Aha, si daca sunt botezata, trec pe la biserica odata la 10 ani, nu tin post ca nu am chef si habar nu am de crez si alte cele, se numeste ca sunt crestin ortodoxa? :))
    Da-mi voie sa rad. Doar pentru ca mama m-a botezat la astia si nu la ceilalti?
    Dar daca sotul era evreu si ne cununam inter-religios ce eram? Traseista? =))
    Credincios esti daca CREZI. Ei bine eu nu CRED.

     
  7. zergu

    October 21, 2011 at 17:16

    1 – Deci dacă bunica vrea să meargă la biserică eu n-am voie să o însoțesc să am grijă să n pățească ceva? Dacă am un prieten bun care se cunună religios și vrea să fiu acolo, trebuie să mă cert cu el? Am fost în diferite catedrale pentru istorie.

    Nu mă duc niciodată ca să mă rog sau ceva de genul, mă duc din motive foarte practice și nemotivate de credințe în zei imaginați.

    2 – Păi dacă e zi liberă națională eu ar trebui să sclavesc și restul să stea cu burta la soare? În plus, Cristos, dacă a existat nu s-a născut în 25 decembrie, atunci s-a născut Newton. S-a mai zis de discriminare, așa că nu repet.

    3 – m-am cununat religios pe vremea când încă eram credincios, dar dacă perechea a credinciosă și vrea, ar trebui să mă cert?

    Văd că ai băgat la cap bine învățăturile lu’ Cristos:

    34. Sa nu credeti ca am venit s-aduc pacea pe pamant; n-am venit sa aduc pacea, ci sabia.

    35. Caci am venit sa despart pe fiu de tatal sau, pe fiica de mama sa si pe nora de soacra sa.

    36. Si omul va avea de vrajmasi chiar pe cei din casa lui.

    37. Cine iubeste pe tata ori pe mama mai mult decat pe Mine nu este vrednic de Mine; si cine iubeste pe fiu ori pe fiica mai mult decat pe Mine nu este vrednic de Mine.

     
  8. R4dhu

    October 21, 2011 at 19:13

    Hmm…zergule, unde ai găsit ideile acelea scrise italic ? Mă îndoiesc că este aşa ceva în Biblie.

     
    • borg

      October 21, 2011 at 19:44

      Apai chiar is din Biblie. Deci ti-ai masurat singur calitatea credintei.

       
      • borg

        October 22, 2011 at 22:33

        Nu, clar ca nu, da ajuta. Adica ideea e ca au fost multe framantari in crestinism si multe ramuri sau desprins. SI unu din motive a fost “sola Scriptura”, adica doar ce scrie acolo e valabil, restul de interpretari nu. Ideea e ca trebuie o baza pentru credinta, adica mno, sa stii in ce crezi.
        Ca daca e sa zicem asa: ca cred ca exista dumnezeu. Asta e credinta dar in nici un caz crestinism. Pentru crestinism se complica treaba.
        Acuma problema la noi e alta. Ateismul nu are nici o treaba cu crestinismul ci mult mai low level. Nu se pune problema la nivel de derivate de credinta in religie. E doar o chestie simpla, cred sau nu cred ca exista dumnezeu. Nu e un dumnezeu confesional. Problema cu religiile este ca fiecare crede ca numai “dumnezeul” ei exista, restu is miau.
        Asa ca problema e prost pusa de catre crestini pentru ca e la un nivel limitat. Pentru crestinism doar dumnezeul crestin e oke asa ca, un budist e eretic, deci pagan. Deci care e diferenta din punct de vedere crestin intre paganii “fara dumnezeu” si atei? Budistul probabil zice invers.
        Si daca si crestinu si budistu is credinciosi zelosi, talibani in credinta si convinsi de ceea ce cred, care este autoritatea care hotaraste ca unul are dreptate si celalalt nu?
        Asa ca problema e mult mai complexa si daca stai sa analizezi chestiile de baza, ajungi la niste contradictii logice de toata frumusetea. Da pentru asta trebuie timp si minte deschisa. Si dupa ce le analizezi, poate descoperi ca nu e de conceput un dumnezeu atat de vicios si de tiran cum este prezentat de diferitele credinte, unu care sta ca bigbrother si noteaza ce faci, ca apoi sa te friga in iad. Apoi nu poti sa ti-l imaginezi atata de ingust la minte incat sa stea la mila slujbelor facute de oarecine numai ca sa se simta laudat. Pe bune acuma, zici ca e un sef ce are camere de luat vederi si microfoane in tata firma, sta si se uita ce face si ce zice fiecare, e un cocalar la care ii place sa fie lins, aia ce il ling primesc prime, aialati is pusi sa curete fosa septica. C’mon, cum pot sa cred asa ceva? Daca asta e revoltator pentru oameni, presupunand atot-toatele superlativele divine ale lui dumnezeu, mi s-ar parea mai mare blasfemie sa il asociez cu ideea asta de credinta.
        Daca e sa mergem pe cauzalitate, sa zicem ca ajungem la big bang, nimeni nu stie cum a avut loc si din ce cauza. Sa zicem ca e o cauza divina. Dar tipul asta de presupunere/credinta/cauza, nu are nimic de a face cu dumnezeul propovaduit de oameni si cu tot sistemul de credinte.
        Asa ca ateismul e cel mai bun raspuns. SI probabil ca un dumnezeu existent ar fi mandru de creatia lui, care isi ia viata in mana si isi asuma ceea ce face si gandeste si nu da vina ba pe devil ba pe ma-sa. Si cand are nevoie de ceva, pune mana si munceste si isi face, nu sta sa cerseasca si sa faca targuri cu el, rugaciuni contra indeplinirea lor.

         
  9. graethel

    October 21, 2011 at 20:49

    @R4dhu: Scrie fix asa in Evanghelii (Matei 10, 34-36). Ideea e ca un crestin trebuie sa il iubeasca pe Dumenzeu mai presus decat familia, el insusi, prietenii, partenerul, iar daca vreunul dintre cei enumerati anterior se interpune intre Dumnezeu si tine trebuie sa alegi: Dumnezeu sau persoana cu pricina?

    Si se completeaza cu multe alte idei din Evanghelii: “ia-ti crucea si urmeaza-ma”, “nu poti servi la doi stapani” si asa mai departe.

    Daca te declari crestin pune mana si citeste Biblia si evita momente din astea in care iti da un ateu peste bot pentru ca stie mai mult despre Dumnezeu decat tine.

     
    • ATEULABSOLUT

      January 22, 2012 at 15:08

      graethel, niciuna din ideile pe care i le-ai dat lui R4dhu nu sint pertinente, ele sint re-citari ale unor sabloane biblice tendentioase si absurde. Iar afirmatia ca un ateu mai cunoscator in aburela biblica-cre(s)tina ” ii da peste bot”/ il corecteaza rapid pe nedocumentatul R4dhu fiindca “stie mai mult despre dumnezeu” este iarasi superficiala deoarece un ateu NU STIE MAI MULT despre “dumnezeu” deoarece “dumnezeu” NU EXISTA !!Cum sa sti ceva despre cineva care NU EXISTA !! Nici macar acea voce a “domnului din cer” nu a auzit-o cineva, chiar daca NERUSINATA biblie spune ca exista. Asa ca nu mai indemna / STRICA tinerii sa citeasca ABSURDA si JUDEO-CRE(S)TINATOAREA biblie. Ce gest SFINT a facut Ceausescu cind a facut din biblii hirtie igienica.

       
      • andrei

        April 30, 2014 at 15:27

        Orice ateu stie mai multe despre religie decat orice credincios. Si asta pentru ca ateii stiu ca religia se bazeaza pe existenta unor zei imaginari, pe cand lingatorii de moaste nu.

         
  10. R4dhu

    October 21, 2011 at 21:08

    Da, încă n-am citit Biblia…sunt (încă) tinerel, am doar 21 de ani…e destul timp şi pentru citit Biblia.

    @borg : Calitatea credinţei nu se măsoară neapărat prin a citi Biblia sau prin a memora citate din Evanghelii.

    @Graethel : Aici nu dă nimeni la nimeni peste bot. Aici prezentăm argumente şi contraargumente. Zergu este antiortodoxism şi evident că s-a documentat foarte mult despre creştinism.

     
    • borg

      October 22, 2011 at 22:33

      Mno, dadui reply mai sus, da aici am vrut.

       
    • zergu

      November 5, 2011 at 18:10

      Cin’ ți-a zis ție că-s anti-ortodoxism? Ești omniscient sau ți-a zis Dumnezeu? Că în ambele cazuri am vești proaste pentru tine.

      Nu te-ai gândit că poate din cauză că m-am documentat am ajuns la concluzia că poveștile nu-s credibile? Având în vedere că n-ai citit biblia, iar eu am ceva mai multe cunoștințe ca tine în zona asta, poate ar fi cazul să te informezi și tu înainte să pretinzi ca ceea ce spui e adevărat?

      Și chiar dacă aș fi antiortodoxism, asta nu ar schimba cu nimic valoarea de adevăr a afirmațiilor mele, ci arată doar că nu ești capabil să răspunzi la subiect și preferi o încercare de discreditare a mea cu o pseudo-insultă.

       
  11. RetardedRacoons

    October 21, 2011 at 22:21

    E un pic cam penibil faptu ca nu ti-ai citit cartea sfanta dar iti dai cu parerea despre ce ar trebui sa faca un ateu, nu ti se pare? Faptul ca ai 21 de ani nu e scuza, da asta e misto la crestini, te poti sterge la cur cu credinta pana simti ca-ti bate moartea la geam.

    Tot pe ideea ta, nu te mai da crestin daca habar nu ai cu ce se mananca! Daca te rogi decat cand intri in cacat, daca ai facut sex inainte de casatorie, daca ai varsat vreodata samanta, daca ai hulit vreodata numele dumnezeului tau, nu esti crestin ci doar un pacalici speriat ca o sa ajunga in iad.

    1. De acord, dar sa nu uitam ca acei atei care-s tarati la biserica sunt tarati acolo de asa zisi crestini ca tine care n-au citit in viata lor biblia dar au impresia ca pot salva sufletul personal sau al altora dand un banut la biserica si pupand poala popii. Faptul ca exista oameni tarati in aceste lacase ale groazei nu arata decat calitatea asa zisilor credinciosi, mai pe scurt, faceti ca toate animalele cand auziti ca cineva nu va impartaseste credinta in zane.

    2. Deci eu ar trebui sa muncesc in plus fata de restu pentru ca nu cred in zane? Destul o sa ne pedepseasca dumnezeu, de ce ne-ar mai pedepsi si statul/patronul discriminandu-ne?

    3. Casatoria poate fi vazuta si ca ceva simbolic pentru cuplu si nu e strict legata de credinta intr-un zeu, daca mie-mi place obiceiul il pot imprumuta, dar oricum ritul crestin ortodox e plicticos ca dracu asa ca nu inteleg de ce ar vrea un cuplu de atei sa-l imprumute (afara de a calma gurile “crestinilor” din familie desigur)

     
    • R4dhu

      October 21, 2011 at 22:43

      1. Depinde, eu nu târăsc pe nimeni la biserică. De obicei este invers, ateii fac urât când aud de Dumnezeu, credinţă, etc.

      2. Aici recunosc că am exagerat eu. Unele sărbători religioase sunt libere prin lege şi toată lumea, indiferent de religie, are acest drept.

       
  12. DarkShadow

    October 21, 2011 at 23:04

    Prietene,tie ti-au spalat astia creieru cu religia de cand erai mic,macar, ai respect pentru cei care sunt in stare sa isi faca singuri regulile si sa deosebeasca binele de rau fara a crede in “prieteni imaginari” care iti impun niste reguli si care te determina pe tine ca individ sa ai o gandire limitata asupra lumii.

     
  13. George Dina

    October 22, 2011 at 03:29

    In codul Muncii nu stiu daca este prevazut ca ziua de Paste este o zi in care nu se munceste pentru ca este o sarbatoare religioasa.
    Ok, am obligatia sa ma duc la birou daca sunt ateu, intru in jocul tau. Daca activitatea mea depinde si de alti colegi, atunci ce ar trebui sa fac? Sa astept sa se termine ziua muncitoare?

    Daca sunt francez atunci ar trebui sa lucrez de 1 Decembrie?

    Rationamentele tale sunt un pic cam subiective.

     
  14. Teo

    October 22, 2011 at 15:47

    Am ras cu pofta la acest post…! Sa ma explic – deci, sunt fotograf de circa 24 ani; La inceputul carierei am lucrat la un muzeu – tangential am intrat in foarte multe biserici si manastiri din Moldova – pentru a fotografia pictura murala si altele… Vreo 10 ani am fotografiat pe la nunti, botezuri si (chiar) inmormantari – deci, am intrat in biserici… – deh, meseria !

    De vre-o 12 anisori sunt fotoreporter – asa ca (implicit) sunt trimis la “SF” Parascheva – in fiecare an si nu numai… Pana si mitropolitul Teofan stie (ATENTIE!) ca sunt ATEU convins si critic !!!

    Aveam vre-o posibilitate sa evit partea cu institutia biserici ?!?

    Te rog sa-mi raspunzi! Mailul este real. Inca mai rad… O zi buna!

     
  15. R4dhu

    October 22, 2011 at 16:45

    Nu am fost suficient de explicit în articol, din păcate. Dacă intri în biserică ca să te rogi, atunci nu mai ai dreptul să te lauzi că eşti ateu.

    Altfel, dacă intri în biserică din motive profesionale, nu e nicio problemă.

     
  16. Storm

    October 22, 2011 at 18:43

    SINGURA REGULA PT ATEI:
    Sa nu fie ei insisi ce urasc.

    Cam toti critica aceleasi lucruri la credinciosi, fie ei ortodocsi sau aderenti al nu stiu ce new-age-isme sau alte traditii spirituale… toti se palng de ipocrizie, dar acesti atei dau ei insisi dovada de aceeasi tarsatura…. Toti se plang ca ceilalti le-ar baga religia lor pe gat… dar ei ce fac? uitati si aici, plin de atei care vor ca toti ceilalti sa devina ca ei… argumentul suprem? “Noi gandim, bre!”. Devin AGRESIVI, plini de ura, certareti la maxim, ofticosi, fanatici in ateismul lor… de-a dreptul FANATICI!

    Asadar, de ce ateii insisi devin ceea ce urasc la altii?! ca sa te poti deosebi de cei pe care ii consideri (cu atata dragoste si toleranta…) inferiori tie, tb sa iti iei distanta prin niste trasaturi opuse… nu??

     
    • zergu

      November 5, 2011 at 17:34

      Nu știu de unde ai tu impresia asta, pentru că toți ateii pe care-i știu sunt mult mai mult decât mulțumiți să nu deranjeze pe nimeni și să nu bage pe gâtul nimănui ideile lor. Singurul lucru pe care-l fac ateii e să pună întrebări, să poarte discuții și să evidențieze ceea ce nu e clar aproape nici unui credincios, că dacă e religia ta DOAR TU ai obligația să o respecți, eu n-am nici o obligație, iar dacă vii și susții tot felul de idei în fața mea, ai face bine bine să ai dovezi pentru ceea ce susții, că altfel nu te cred și îți spun să mă lași în pace.

       
  17. borg

    October 22, 2011 at 22:34

    Mo, reply-urile nu stau unde le dai.

     
  18. Elena

    October 23, 2011 at 21:24

    1. Nu am mai calcat in biserica de mai bine de 10 ani… cam din acelasi moment in care am deschis ochii si am realizat ca nu exista nici un barbos atot-puternic. Nu am fost nici macar la cununia civila a celei mai bune prietene. Culmea e ca a inteles.
    2. Nu ma duc la servici de sarnatori. Ma bucur de zilele libere ca oricare altul. Pentru ca sunt zile libere! Totusi, cand a fost o urgenta de craciun si-a trebuit sa se prezinte cineva la locul de munci pt cateva ore, m-am oferit eu. No trouble.
    3. Nu intentionez sa ma casatoresc religios, chiar daca familia mea si a logodnicului meu fac presiuni in acest sens. WTF? E nunta noastra, si-o facem cum vrem. Si cum suntem amandoi atei… o sa se faca voia noastra.🙂

    Insa, o chestie de care noi, ateii, ne mandrim este urmatoarea: Nu incercam sa covertim pe nimeni la ateism si nu renegam dreptul nimanui de a crede sau nu, in ceva anume. Despre cati crestini poti spune asta?

     
  19. godless1859

    November 14, 2011 at 13:05

    1) Tu ca ateu nu ai ce căuta în biserică. Never ever

    Ei na, tu daca esti ateu fata de islam inseamna ca nu ai voie sa intri intr-o moschee sau intr-un templu hindus? Mersul la biserica nu te face crestin la fel cum nici faptul de-a sta intr-un garaj nu te transforma in masina.

    2) Dacă eşti ateu şi ai un loc de muncă, e musai să te duci la serviciu chiar şi atunci când e Crăciunul sau Paştele…că doar tu ca şi ateu nu ai nicio tangenţă cu aceste sărbători religioase, nu ?

    Sarbatorile religioase sunt una iar ateismul este alta. Poti fi ateu si religios, ateism inseamna ca nu crezi ca exista vreun dumnezeu, nu ca n-ai religie. Unii dintre budisti sunt de exemplu ateisti. Ateismul nu se exclude cu sarbatorile religioase. Iar tu poti sa crezi ca pe 25 decembrie sarbatoresti nasterea lui Hristos fara sa-ti dai seama ca “nasterea” lui Hristos a fost stabilita de niste popi din vechime sa fie pe 25 decembrie ca sa se poata suprapune cu sarbatorile religioase care erau deja incetatenite la vremea aia, si se serbau exat pe data de 25, aceasta fiind o tactica pentru a face crestinismul mai apetisant pentru populatie.

    Ateii nu trebuie să se căsătorească religios

    Stai clam ca aia care o fac nu o fac din cauza ca ar vrea ei; daca ar fi dupa capul lor n-ar mai facea-o. O fac din cauza presiunii puternice exercitate de crestini asupra lor. Si asta nu este vina ateilor ci a crestinilor care au impresia ca ei pot dicta altora unde si cum sa se casatoreasca.

     
  20. adriansS

    November 14, 2011 at 17:01

    Loool, aroganţa creştină la apogeu. Nu ţi-a zis, mă, Jesus să nu judeci pe alţii ? A, am uitat că tu n-ai citit Bibila deşi afirmai plin de tupeu că “Mă îndoiesc că este aşa ceva în Biblie.”

    Şi uite aşa îşi dau religioşii arama pe faţă ca fiind nişte bieţi habarnişti semidocţi care în acelaşi timp se bat cu pumnu-n-piept că deţin răspunsurile la marile întrebări ale existenţei. Jalnic.

     
  21. adrianS

    November 14, 2011 at 17:10

    Dacă chiar vrei să răspunzi la critica anti-religioasă, te invit la discuţie pe blogul meu, sau dacă nu mă ai la inimă, la oricare din celelalte bloguri, cum ar fi cel al lui Zergu. Te-aş aprecia foarte mult dacă ai discuta civilizat cu noi, folosind argumente calumea, nu tot felul de idei năstruşnice care îţi trec prin cap sub duş (a se citi “reguli”).

     
  22. G...

    November 15, 2011 at 10:31

    la 16 ani si ceva citisem cam un sfert din biblie
    o amica de aceeasi varsta,in perioada de teism (si eu tot in aia citisem din biblie ) citise cam jumate
    tu,la 21 de ani nici atat n-ai citit
    ipocriti ordinari sunt crestinii astia

     
  23. adrianS

    November 15, 2011 at 17:54

    Ţi-am răspuns la comentariile de pe blogul meu. N-ai fost nicidecum “cenzurat” în vreun fel.

     
  24. Catalin

    November 16, 2011 at 21:15

    Deci 1 la mana tu nu stai acasa de sarbatori ca asa zice religia sau biserica sau credinta CI pentru ca este o lege in tara care prevede asta! deci nu stam acasa daca suntem sau nu atei sau credinciosi! si 2 la mana sa iti intorc vorbele daca un om nu se mai numeste ateu ca se duce in biserica tu te mai numesti credincios daca nu tii post,daca preacurvesti,daca ravnesti la bunul altuia sau daca te duci in biserica cand iti aduci aminte? iti raspund eu NU… si 3 la mana tu oricum sigur nu te poti numi credincios sau oricum vrei tu pentru simplu fapt ca,crezi ca sti ce inseamna moralitatea cand defapt moralitatea este subiectiva si pentru faptul ca incerci sa ii arati pe altii cu degetu fara sa te uiti la tine! CIAU

     
  25. siko

    December 16, 2011 at 20:27

    total gresit!.godless1859 a punctat foarte bine acest subiect.Biserica este o putere politica,financiara,si pe oricare alt plan, sustinuta moral sau financiar, de cei care cred ca d-zeu se afla intr-o biserica.

     
  26. ATEULABSOLUT

    January 22, 2012 at 14:34

    R4dhu, EXCELENT articol si FOARTE PERTINENTE remarcile tale !! Mai ales cea despre cununia religioasa. Pacat ca nu ai mentionat si ceremonia inmormintarii, CEA MAI IMPORTANTA, si de la care nici “ateii” declarati nu se eschiveaza. Cu asa “atei” lumea ateismului real este INEXISTENTA, sau cel mult DOAR DECLARATIVA, de intentie. Cea mai grea lovitura, LOVITURA MORTALA, data religiilor, este IGNORAREA LOR TOTALA, in principal a ceremoniilor si sarbatorilor lor . Cu sarbatorile lor religioase popii subjuga cel mai bine si mai rapid pe prosti deoarece putini ( doar cei cu adevarat virtuosi ) resping o asemenea “fericire”.

     
  27. perciunvitalie

    April 22, 2015 at 19:50

    Muci de bebeluș supărat, cam asa se numește articolul asta. Multstimate bloggăr gălățean.
    1. Ca ateu, eu am toata libertatea sa merg unde vreau. Am intrat in fiecare biserica care o găseam in Venezia. Motivul e ca imi place arhitectura, inclusiv cea făcută de oamenii talentați, fie credincios. Clădirile nu au fost construite de zeitatea ta, ci de oameni reali, cu instrumente reale, cu bani foarte reali luați de la oamenii simpli. Hai sa nu uitam ca voi trăiți din banii noștri dublu: voi nu achitați taxe si inca si mai taxați oamenii pentru “serviciile” voastre. Ar trebui sa ne multumiți, închideți gura si sa plecați capul in smirenie, căci curand nu veți nici asta.
    2. Crăciunul si Paștele au fost ciordite de creștinism de la păgâni. Sărbătorile astea nu au treaba cu voi. Ca ateist nu recunosc nici o zeitate, dar le pot sărbători deoarece tin deja de cultura generala.
    3. Aici ai dreptate. Nici de mine, nici de copiii mei nu se vor apropia mucoșii aiuriți de preoți, cea mai mare grupa de pedofili din lume.

     

Lasă un comentariu

 
